De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Zaterdag

Aan allen,

Zaterdag de dag van vertrek. We hebben de zaterdagmorgen gebruikt voor het inpakken. Ik heb die morgen ook gebruikt om alle foto's voor Jan Willem en Sonette op hun PC te zetten. Verder hebben we die dag rustig aan gedaan. We hebben 's middags nog gezamenlijk de lunch gebruikt. En om een uur of 15.00 uur zijn we met z'n allen richting vliegveld van Johannesburg vertrokken. Dat ging allemaal redelijk snel en voorspoedig en rond 16.00 uur waren we op het vliegveld. Joos, Marian, Jobert, Jan Willem, Sonette en Milan zijn nog meegelopen tot het inchecken maar toen hebben we afscheid genomen. We hebben ze nogmaals bedankt voor de hele fijne tijd in Zuid Afrika en dit was beslist niet de laatste keer dat we hier zouden komen. En andersom waren zij natuurllijk van harte welkom in Nederland. We gingen daarna snel door de douane. Er werden zo hier en daar nog wat souvenirs gekocht. We hebben nog even wat gedronken en zijn toen naar de gate gegaan. We zijn ingestapt. Ferdi, Marinde, Margreet en Bert zaten dicht bij elkaar. MaarJordi zat alleen. Nou ja alleen hij zat weer bij een blonde Zuid Afrikaanse. Marian en Maartje zaten een heel stuk verder en die hebben we de hele vliegreis niet gezien. Eigenlijk verliep de reis erg voorspoedig. Tussenlanding in Zurich moest weer even snel maar er werd netjes op ons gewacht. En we kwamen mooi op tijd zondagmorgen 10 januari 2010 op Schiphol aan. Ook de bagage kwam redelijk snel en daarna konden we naar Lang Parkeren. Ik in mijn trui in de kou (nul graden) naar de auto. Ik had een foto genomen van de parkeerplaats. Die kon ik dus prima vinden. Ik naar buiten gereden en betaald en de auto neergezet bij de bushalte. Alles ingepakt en ja hoor. De auto startte niet. Toen maar de ANWB gebeld. En die zou binnen een uur komen. Na een kwartierjte opnieuw de auto gestart en toen deed deze het wel. We hebben wel netjes de ANWB gebeld. En toen konden we met een uurtje vertraging richting Maasdijk gaan. Daar kwamen we rond een uur of 11.00 uur aan. Het einde van een heel boeiende en imposante reis was achter de rug.