De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Donderdag

Aan allen,

We staan vroeg op en we kunnen inderdaad om 06.10 uur vertrekken richting Durban. Ik rij als eerste. Ik zou de eerste 150 km rijden en Jordi de tweede 150 km. Dat wordt uiteindelijk 200 km omdat er weinig stopplaatsen en dus ook weinig benzinestations maar goed we hadden de avond van tevoren al getankt. Dat was dus het probleem niet. We zaten om een uur of 9.00 uur aan ons ontbijt. Een hamburger met patat maar er was niemand die klaagde. Jordi nam de auto over en we arriveerden al om 10.00 uur bij Budget Tours. We hadden ons al voor bereid op een lange overdracht maar dat viel eigenlijk reuze mee. Het was binnen 5 minuten gepiept. Wij dus vrolijk naar binnen om onze koffers al heel vroeg in te checken. Toen we echter bij de incheckbalie kwamen kwam Jordi er achter dat hij zijn fototoestel kwijt was. Afschuwelijk balen natuurlijk. Al zijn foto's van St. Lucia kwijt. Gelukkig had hij de foto's van het Paul Krugerpark op mijn laptop gezet. Goed nagedacht waarr hij het fototoestel kwijt geraakt kon zijn. Maar het kwam maar niet boven. Nou ja dan maar terug naar Budget Tours. Vragen of het misschien in de auto lag. De man die de auto in ontvangst had genomen die was er nog wel maar de auto was wel weg. Deze was naar de stad gebracht. De man twijfelde niet en zei tegen Jordi dat hij moest instappen en ze zouden de auto achterna gaan. Goed daar zaten we dan met z'n vieren en Jordi weg naar de stad met de vraag of het fototoestel uberhaupt wel in onze huurauto zat. Het duurde en het duurde maar. Maar na een half uur kwam de auto terug en stapte Jordi lachend uit. Het fototoestel lag inderdaad in de auto onder de bestuurderstoel. Een pak van Jordi's hart maar natuurlijk ook van ons. Ik heb de man gauw 100 ZAR gegeven. Hij was helemaal in de wolken, Anders wij wel. We konden nu wel inchecken. We waren overigens nog steeds op tijd. We hebben nog even moeten wachten bij de gate maar daarna kon de terugvlucht naar Johannesburg beginnen. Het vliegtuig was erg leeg zodat iedereen bij een raampje kon zitten. Er was veel meer te zien dan de vorige keer. We vertrokken rond 12.00 uur en om 13.00 uur landen we al in Johannesburg. Daar verliep alles ook heel vlotjes en bij de uitgang stonden Marian en Maartje ons 'erg bruin' al op te wachten. Zij waren iets eerder terug gekomen uit de Kaap en hadden een klein uurtje moeten wachten. De chauffeur stond ook al te wachten op het vliegveld. We konden dus snel onze spullen in het busje pakken. In drie kwartier reden we naar Joos en Marian. Daar hebben we nog even koffie gedronken en hebben we onze verhalen verteld. Het is er wel erg rustig want ook Jobert is er niet. Dat had wat sociale verplichtingen elders in het land. Even later komt Sonette ons (Marian, Maartje, Margreet en ik) halen en rijden we weer naar 'huis' toe met z'n vieren. Jordi, Ferdi en Marinde blijven achter bij Joos en Marian. We zijn blij als we arriveren bij Jan Willem en Sonette. Ook Milan en Sebastian zijn weer blij om ons te zien. We praten die avond uitgebreid over onze belevenissen in St. Lucia en die van Marian en Maartje in de Kaap. We gaan niet al te laat naar bed want het was toch weer een enerverende dag met veel reizen. Het einde begint al in zicht te komen.