De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Donderdag

Aan allen,

Donderdag ouderjaarsdag. Voor ons hier een dag om uit te rusten. Ik slaap zelf uit tot 9.30 uur. Dat is ongekend voor Zuid Afrikaanse begrippen. Eigenlijk een beetje zonde omdat het weer heel mooi weer is zo'n 30 graden Celsius met een strak blauwe lucht.. Ik ga daarna eens na hoeveel vogels ik al heb gezien. Het aantal is nu 114 soorten. Maar de eerlijkheid gebiedt wel om te zeggen dat ik daarbij de vogels van 5 jaar geleden ook mee heb geteld. Ik heb ten opzichte van de vorige keer zo'n 9 nieuwe soorten gezien. Een aantal heb ik nog niet kunnen determineren. De vrouwen hebben boodschappen gedaan. Er was even ' ruzie' over wie de rekening zou betalen maar de man van de winkel loste dat heel aardig op door te zeggen: ' Ik doe alleen zaken met mannen. Willem, Karina en de kids en Bert Jan zijn al over het inpakken aan het nadenken. Immers morgen is de dag van vertrek. Maartje en Marian en Margreet, Bert en Marinde, Ferdi en Jordi (die overigens bij Joos zitten) zijn al aan het nadenken over zaterdag want dan vertrekken we respectievelijk richting Kaapstad en Durban (St. Lucia). Om een uur of 10.00 uur komt ' klein' Pieter zich voorstellen. Klein om hem te onderscheiden van Pieter Wouda. het is het ' broertje' van Sonette maar hij is ondertussen wel net zo lang als Jordi. Hij komt met een Squad en hij biedt Bert Jan aan om erop te mogen rijden. Dat is niet aan dovemansoren gericht. De vrouwen zijn ondertussen terug. Het is nu tijd voor koffie en gebak.Om 16.00 uur gaan we naar Pieter en Yolande Wouda om daar de jaarwisseling te vieren. In een heerlijke grote tuin met zwembad. Het is al gauw heel vol in het zwembad. Iedereen geniet ervan. Ik maak een aantal filmpjes met mijn zogenaamde Flip camera. Dat is een camera waarmee je filmpjes kunt maken en die kun je vervolgens direct op de computer zetten.Het is zo'n grote tuin dat er ook nog een grote zeepglijbaan neergezet kan worden. De kinderen kunnen niet wachten tot deze klaar is en dat moet iedereen (van de kinderen) eraan geloven maar dat vinden ze absoluut niet erg. Een leuk test middel voor de Flip camera.. Inmiddels waren Anne en Bram ook gearriveerd. Dat zijn de huisgenoten van Jordi. Zij zullen dus ook de jaarwisseling hier mee maken. En volgende week gaan ze mee naar St. Lucia. Een aantal lopen even terug naar het huis van Jan Willem en Sonette om zich om te kleden voor de avond. Het is inmiddels zo;n 18.00 uur. Er zijn verder nog geen gasten. Dan komen de ouderen binnen (Tante Map, Oom Jan, Bert Jan, Pa Koornneef en Ma Koornneef). Dan kan het feest beginnen. Langzamerhand druppelen er nu gasten familie en kennissen van de familie Wouda binnen. Op een gegeven moment zijn we met zo'n 50 personen in de tuin van Pieter en Yolande waar overigens ruimte genoeg is. Dan begint de pizzabakker aan zijn werk. Eerst mogen de kinderen een pizza maken en later de ouderen maar er komen zoveel stukken pizza langs dat niet iedereen een eigen pizza maakt. Er komt nog een Nederlander die die avond voor de bitterballen zal zorgen. Nou als dat bitterballen zijn. Volgens mijn waren het gewoon kroketten vermomd als bitterbal. Zulke gigantische bitterballen heb ik nog nooit gezien. Na die bitterbal ging bij mij het licht uit. Ik moest nog drie uur tot 24.00 uur maar de batterijen waren gewoon op. Ik ben ergens binnen op de bank gaan liggen en heb zo 24.00 uur gehaald. Mezelf even opgepept en iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst. Daar had je bijna een dagtaak aan. Toen nog snel champagne gedronken en toen heel snel naar bed om weer nieuwe energie op te doen.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!