De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Vrijdag - Eerste Kerstdag

Aan allen,

Ik hoor de anderen er om 04.30 uur uitgaan maar ik draai me heerlijk nog eens om. Ik word even wakker als de werkster het huis komt schoonmaken en ik word even wakker als Margreet terug is en weer terug in bed duikt. Maar om 11.45 uur word ik wakker gemaakt omdat we om 12.30 uur afgesproken hebben voor het zogenaamde Kerstdiner in het restaurant van Mopani. Snel even mezelf opknappen en ik kan weer heerlijk uitgerust naar het Kerstdiner.

Daar hoor ik dat ik wel een goede dag heb uitgezocht omdat ze niet zoveel bijzonders hebben gezien maar een ding had ik wel gemist namelijk een zadelbekooievaar. Daarvan zijn er nog maar een 100-tal in het Paul Krugerpark en er wordt zelfs een fotowedstrijd gehouden m.b.t. deze vogel. Dus die prijs zal ik in ieder geval niet winnen.

Alles stond al netjes voor ons gedekt in het restaurant. Het waren tafels van 5 personen. Margreet, Marian, Andre, Dion en ik zaten aan een tafel. We kregen eerst een voorgerecht aangereikt maar daarna moesten we voor het vlees naar de buffettafel. Het was weer heerlijk beefvlees. En de groenten die erbij geserveerd werden waren ook lekker. Na een poosje waren we toe aan het nagerecht. Er stonden een paar heel bijzondere specifiek Afrikaanse nagerechten. Kan alleen de namen daarvan niet zo goed onthouden. Daarna hadden we de middag voor ons zelf die heb ik gebruikt om het weblog bij te werken. Vrijwel alle anderen gingen naar het zwembad omdat het zo warm was (37 graden en bewolkt - dus iets minder warm dan gisteren) Maar om 16.00 uur hadden we alweer afgesproken voor de middag toer. We kwamen vlak bij de poort een stel waterbuffels tegen en twee keer een olifant en dat was het zo'n beetje voor vandaag. We merken wel dat het vinden van dieren in dit gebied wat lastiger is. We merken ook dat er een zekere verzadiging optreedt. Voor sommige dieren stoppen we al niet meer. We zijn om 18.30 uur weer binnen en gaan naar het verzamelhuis alwaar Andre en Dion speciale boerenworst met broodjes hebben klaar gemaakt. Niet al te uitgebreid omdat we 's middags al uitgebreid hebben gegeten. Inmiddels zijn er afspraken gemaakt voor een Nachttoer. Deze begint om 20.00 uur. Het mag duidelijk zijn dat het dan pikdonker is. Ik liep van het verzamelhuis naar mijn eigen huis terug maar in het donker stop ik mooi voor het verkeerde huis. Deze avond zouden er 8 personen met de Nachtoer meegaan en morgenavond zullen er 16 personen mee gaan waaronder ik. Na het vertrek van de 'nachtploeg' ben ik weer naar ons huis gegaan om de weblog bij te werken. He, he ik ben eindelijk weer bij. Nu wordt het eens tijd voor wat mooie plaatjes. Ik zal me daar de komende dagen druk voor maken. Tijd om naar bed te gaan. We hebben een keer een mogelijkheid om uit te slapen. We vertrekken nu om 05.00 uur in plaats van om 04.30 uur. Vlak voor het naar bed gaan merkte Ferdi op dat er een vleermuis in ons huis zat. Niemand heeft er wakker van gelegen.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!