De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Zaterdag

Aan allen,

Op zaterdagmorgen 6.45 uur gingen we op stap (Margreet, Michelle, Lizzy en ik). We liepen eerst langs een groot grasveld met bomen. Het domein van een aantal steppenkievitten. Die vielen ons de hele tijd aan. Dus er zullen wel jongen zitten. Vervolgens zagen we heel dichtbij een parelhoen zitten. Een eindje verderop een groot parkacchtig terrein dat hoort bij het huis van de dochter van Cees Duif. Heel uitgestrekt en daar lopen dan ook telkens de bokkies (springbok en rooibok). Op het gras zien we een bruine ibis, een Egyptische gans (maar ja die zie je in Holland ook). Even verderop schiet een haas weg. We lopen nu door een drassig gedeelte met veel riet en daar zitten weel geelvinkies (gele wevers) met nesten. We zien weer een grote groep van 7 parelhoenders (tarantella's), We zien nu een wida vliegen. Een vinkachtige met een hele grote zwarte staart. Het is heel fraai om die te zien als deze vogel vliegt. We lopen om de plas heen en zien opnieuw een stuk riet met heel veel wevervogels en ook fraaie nestbollen. De wever is familie van de huismus. Die maakt ook zulke fraaie nesten maar dat zien we niet zo vaak. Terug gekomenontbijten we eerst met z'n allen. Sonettemaakt van zo'n ontbijt telkens weer een feest. Vaak is er ook heel veel fruit bij. We hebben nog even tijd voor dat weweg gaan. We hebben om 10.00 uur afgesproken om te gaan shoppen. In een groot winkelcentrum in de buurt van het oude huis van Jan Willem en Sonette gaan we met z'n allen shoppen. De dames krijgen een limiet mee. We zijn er om 10.15 en ze mogen tot 12.15 uur rond huppelen. Ik zie een heleboel bekende winkels omdat ik hier de vorige keer vaak kwam. Ik ben eerst weer wat geld gaan halen en daarna heb ik een lekker bakkie cappucino gedronken en vervolgens heb ik een boekhandel nog een boek gekocht met daarin zoogdieren, vogels, reptielen en planten. Kunnen we tenminste alles wat we zien opzoeken. Tenslotte heb ik nog een fraai vogel tijdschrift gekocht met daarin fraaie foto's. Kunnen Theo en ik afkijken hoe het echt moet. Daarna rijden we terug huis en bij een kleiner winkelcentrum slaan we drank in voor de Wildtuin. In een winkel die Liquor World heet moet dat wel lukken. Ik koop daar bij een speciale biltong winkel koedoe biltong. Daarna gaan we terug naar het huis van Jan Willem en Sonette om daar de lunch te gebruiken. Iedereen doet het restant van de heerlijke mosterdsaus op de broodjes. 's Middags gaan de kinderen zwemmen in het zwembad van Pieter Wouda. Dat is zo'n 200 meter lopen. Daar hebben 5 jaar geleden Kerst gevierd. We horen wel overal kerstliederen maar het is allemaal wel wat onwerkelijk. Ik heb 's middags even rustig aan gedaan. Heb gekeken welke vogels ik tot nu toe gezien heb en welke ik heb gefotografeerd. Ik kom al tot een aantal van 25 soorten die in de meeste gevallen ook nog gefotografeerd zijn. Zet nog wel een serie vogelfoto's op het weblot. Om 16.30 uur gaan we naar tante Map, oom Jan en Bert Jan. Er zijn ook nog een neef en een nicht aanwezig. Het is een wat ouder huis en kleiner dat die van Joos en Marian en van Jan Willem en Sonette. Het huis zit klem vol maar het is wel gezellig. We hebben een mooi uitzicht over Johannesburg maar er is wel voor ' 100% zeker storm' beloofd om 20.00 uur door het weerbericht. En we zien dan ook de lucht langzamerhand dicht bewolkt raken en het begint ook te bliksemen en om een uur of acht begint het te regenen. Storm valt dus wel mee maar het is meer dan een zomers buitje. We eten de heerlijke kroketten van oom Jan met patat, zelf gekweekte zure uiten en augurken.Oom Jan houdt voor het eten natuurlijk zijn bekende toespraak. Na een heerlijk naagerecht (ijs met vruchten) en een lekker bakkie koffie gaan we rond een uur of 21.00 uur richting ' huis' . Iedereen is moe en gaat al heel snel naar bed. We krijgen van Jordi een sms-je dat hij door de douane is en al heel snel een tweede berichtje dat hij ook een uur vertraging heeft. Eigenlijk precies hetzelfde als wij. We gaan heerlijk slapen.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!