De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Malaria tabletten





Aan allen,

Ik heb vanmorgen geprobeerd om in een keer voor iedereen een recept te krijgen bij de dokter voor malariatabletten (ik bedoel dan voor degene die naar St. Lucia gaan)

Dat is niet gelukt.

Je moet dit zelf regelen.

Er zijn twee manieren namelijk

a. de kostbare manier via de dokter. Je moet bij mijn dokter voor het consult contant betalen namelijk 24,50 en dan krijg je het recept pas.

b. de goedkopere manier via het Havenziekenhuis en wellicht de GGD maar dat laatste heb ik niet gecheckt want via het Havenziekenhuis is het consult in ieder gevalgratis.

Ik heb het volgende op mijn recept staan.

Recept Malaronebestaat uitAtovaquon 250 mg enProguanil 100 mg

Gebruik Eenmaal per dag een tablet, te beginnen met een dag voor vertrek naar het malariagebied en tot en met 7 dagen na vertrek.

Voor de Wildtuin bezoekers is dat bij dit recept 15 tabletten en voor degenen die St. Lucia bezoeken is dat 27 tabletten.

Met dat recept kun je naar de apotheek. Bij de meeste verzekeringen krijg je deze malariatabletten niet vergoed. Dus dat is nog een stevige kostenpost.

Als je naar het Havenziekenhuis gaat dan is het handig om gelijk een middel tegen muggen mee te nemen met Deet.

Succes ! (zie ook eerdere informatie over malaria tabletten op dit weblog)

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Reacties

Reacties

Jordi

Deet kan je ook gewoon bij de apotheek kopen voor €10,00 per flesje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!