De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Lekker verjaar Margreet

Aan allen,

Zoals jullie weten is Margreet op 14 augustus 2009 weer een jaartje ouder geworden en dat is uitgebreid gevierd op zondag 16 augustus 2009. Maar ja je begrijpt natuurlijk wel dat die gelegenheid werd aangegrepen om alle vakantieverhalen aan elkaar te vertellen maar eigenlijk zit de belangrijkste vakantie nog in het verschiet namelijk de vakantie naar Zuid Afrika. Die begint er nu wel heel snel aan te komen. Als ik nu op de Countdown teller kijk dan staan deze nu op nog 120 dagen, 23 uur, 16 minuten en 37 seconden. We hebben het gisteren natuurllijk ook uitgebreid over Zuid Afrika gehad.

Margreet wel nu eindelijk wel eens weten waar ze verblijft. Ze houdt immers niet van verrassingen. Bert en Theo zijn vandaag naar Blijdorp geweest om met de beide fotocamera's te oefenen. In een volgend stukje laten Bert en Theo een deel van de resultaten zien. Theo is druk bezig met het bestuderen van de Zuid Afrikaanse vogels. Bert heeft al geinformeerd naar de kosten voor het onderbrengen van zijn hagedissen (wateragamen) in de periode dat we in Zuid Afrika zitten.

Het parkeren op Schiphol is al geregeld door de ene helft van de familie en de andere helft regelt het deze week nog. De hele familie de Jong gaat morgen naar het Havenziekenhuis in Rotterdam om alle inentingen en malariatabletten te regelen.

De Margreet clan is druk bezig om de definitieve locatie en het vervoer bij St. Lucia te regelen en Marian en Maartje zijn druk bezig met regelen van de reis naar De Kaap.

Het wordt dus tijd om ons eens in het Zuid Afrikaans te verdiepen:

Les 1

Wachten - afwag

X-benen - aanklapkniee

Yoghurt - joghurt

Zachtgekookt - saggekook

Om een lang verhaal kort te maken. We hebben er dus zin in.

Met vriendelijke groet,

Bert Boshoven

Jordi

Mensen, reageer is op de teksten! Als er niemand reageerd is er weinig aan. Beetje interactie maakt het erg leuk.

Jordi

Kameelperd - Giraffe