De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Transport van en naar Schiphol

Aan allen,

Wellicht wat vroeg maar ja iedereen is nu toch enthousiast over de reis naar Zuid Afrika.

Probleem: Hoe komen we met 18 personen van Maasdijk naar Schiphol op 16 december 2009?

Hoe komen we met 13 personen van Schiphol naar Maasdijk op 2 januari 2009?

Er zijn verschillende mogelijkheden:

a. Er wordt een Amerikaanse schoolbus (32) gehuurd via Bert z'n werk.. Kosten daarvan zijn totaal 700 euro voor zowel de heenweg als de terugreis. Dat betekent dat je op de heenweg 19,42 euro per persoon kwijt bent. Dat betekent dat je op de terugweg 26,92 euro per persoon kwijt bent. Voor een persoon die dus gebruikt maakt van deze bus op de heenweg als op de terugweg dan ben je 46,34 euro kwijt. Dus voor een gezin van 5 personen is dat 231, 70 euro. Bij gewijzigde aantallen zijn de bedragen vanzelfsprekend anders. (Gouda-3 mee op de heenweg en Jessica mee op de terugweg zijn factoren die de prijs nog kunnen beinvloeden.

b. Er wordt via een busorganisatie Connexxion of Vreugde Tours een bus gehuurd. Voordeel is wellicht dat er voor respectievelijk de groep van 18 personen en 13 personen kleinere busjes beschikbaar zijn. Kosten moeten nog worden opgevraagd.

c. Er wordt gebruik gemaakt van Schiphol Travel Taxi. Voor 5 personen zijn de kosten bij een retourtje.207 euro of bij een enkeltje 110 euro. Meer alternatieven kunnen worden uitgerekend op de website.

d. We rijden toch zelf naar Schiphol Lang Parkeren. Dan zijn er verschillende alternatieven gewoon betalen bij Schiphol Lang Parkeren voor de periode van 16/12 t/m 2/1 kost je 50 euro bij 72 uur en daarna 6.50 euro per dag. Bij een periode van 16/12 t/m 1/1 kost je dat dus bij 18 dagen 149,50 euro. Maar als je gebruik maakt van Service Parking dan kost dat je 135,65 euro en bij Smart Parking dan kost je dat 97,50 euro. Dus alternatieven genoeg die daar op in springen.

e. Tenslotte kun je je per gezin natuurlijk ook laten brengen en halen door bekenden. Dan zijn de parkeerkosten in ieder geval nihil.

f. Misschien heb ik nog een optie over het hoofd gezien?

Nog tijd genoeg maar denk er eens over na. Ik heb een offerte binnen van de Amerikaanse schoolbus maar die lijkt voor ons doel te duur.

Met vriendelijke groet,

Bert