De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Fototoestellen

Aan allen,

Het Afrika virus waart al door de Maasdijk. Er zijn al verschillende personen die nieuwe foto- toestellen willen aanschaffen. Ik ben persoonlijk een grote fan van Canon. Ik heb zelf de spiegelreflexcamera Canon 350D met een 70 - 300 mm lens. Ik ben daar erg tevreden over. De opvolger daarvan is de Canon 450D. Maar Theo heeft zich bijvoorbeeld verdiept in Nikon. Er is altijd strijd tussen Canon en Nikon aanhangers maar het is gewoon een gevoel. Of je vindt het ene toestel prettig of het andere.

Vind je dat allemaal te duur maar wil je toch mooie plaatjes schieten met een niet al te groot toestel dan moet je kijken naar de digitale zoom van 10x of 12 x (dat komt dicht in de buurt van de bovengenoemde lens van Canon) en van 8.0 pixels of meer. Jordi heeft een fraai toestel (op moment van schrijven had ik de gegevens nog niet) maar afgelopen week zag ik ook een heel mooi toestel. De camera is een http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX110_IS/index.asp.

Nog een tip. Ik heb in het verleden voor mijn werk nogal veel foto- en filmcamera's ( > 40) aangeschaft bij een fotograaf in Zoetermeer. Mogelijk kan ik korting krijgen bij die zaak. Als je daar gebruik van wilt maken moet je dat maar kenbaar maken.

Tip: Ik wil jullie niet op kosten jagen maar als je voor deze bijzondere ervaring geen goed toestel hebt dan krijg je achteraf erg veel spijt. Schrale troost er zijn genoeg fotografen maar het is altijd leuker om zelf je foto's of film te maken.

Bert

Reacties

Reacties

Joos

Hallo Familie Koornneef & Kie

Groete vanuit vriesende Beijing! Ja ek is alweer op reis, die week is ek in China (Hong Kong, Shenzhen, Beijing en Shanghai).

Ja ek stem saam met Bert, Canon is in my opinie ook van die beste (jammer Theo). Ek het so pas hier in China die trotse eienaar geword van 'n Canon 50D.

Aan die goedkoper kant is daar heelwat modelle van Canon en Nikon wat uitstekende foto's neem. Die Canon Powershot reeks lyk na 'n goeie mik-en-druk toestel.

Bert

Joos ik heb nog eens bij de fotograaf (enigzins jaloers) gekeken naar de Canon 50D. Die is echt mooi. Bij ons kost een body van de Canon 50D zo'n 1050 euro en met een 70 - 200 lens zo'n 1550 euro. Ben benieuwd wat zo'n toestel in Beijing kost.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!