De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Malaria tabletten

Aan allen,

Voorbeelden van malariatabletten die ter preventie van malaria gebruikt worden zijn: Paludrine, Nivaquine, Lariam en Malarone.

Het inname schema van deze middelen is verschillend.

Malarone lijkt het meest aantrekkelijk omdat bij een bezoek aan de Wildtuin van 5 dagen. Een dag van tevoren geslikt dient te worden. Dan gedurende het bezoek aan de Wildtuin en vervolgens nog een week daarna.

Er is een folder van Gezond op reis waarin het schema van de verschillende tabletten staat.

Het op de goede manier slikken van de juiste malariatabletten, in combinatie met de algemene maatregelen tegen muggenbeten, geeft de beste bescherming tegen malaria.

Zorg dat je de benodigde vaccinaties en malariatabletten krijgt en dat je een ' International Certificate of Vaccination ' ontvangt. Bewaar deze in je mapje met Internationale bewijzen van inenting of anders in je paspoort.

Bert

Aanvulling. Ik ben in de laatste week van februari 2009 naar de Travel Clinic geweest.

Ik heb het volgende advies gekregen m.b.t. Malarone 24 tabletten met het volgende schema 1 dag voor verblijf Wildtuin, 7 dagen in de Wildtuin, 5 dagen erna dan 1 dag voor St. Lucia en dan 5 dagen St. Lucia en 5 dagen erna. Is totaal 24 tabletten. Daarvoor ben je zo'n 80 euro kwijt.

Voor een verblijf in de Wildtuin ben je voor zo'n 13 tabletten zo'n 40 euro kwijt.

Frukkie

Is er ook een vaccinatie tegen het Afrika virus. Niet voor mezelf hoor, want ik ben niet meer te redden :) alleen straks moet ik ook me ouders mee gaan nemen. Of anders de volgende keer :)