De-Koornneefse-Sud-Africa-reis.reismee.nl

Invulling van week 3 Greater St. Lucia Wetland Park en/of Drakensgebergte

De Margreet-clan heeft plannen om naar het Greater St. Lucia Wetland Park te gaan en/of naar het Drakensgebergte. Jan Willem is bij kennissen aan het navragen wat daar mogelijk is. Ik had eerst aangegeven een of twee dagen in dit Wetland Park maar er is zoveel te zien dat het waarschijnlijk een keuze wordt tussen het Wetland Park en het Drakensgebergte. Bij het laatste gaat het meer om wandelen in de wildernis. Maar daarop hebben we ons nog niet zo georienteerd. Die derde week zou dan vallen van 2/1/2010 t/m 9/1/2010.

In het boek Beleef de wildernissen van Zuidelijk Afrika van Brian Johnson Barker staat van blz. 38 tot en met 45 volop informatie over het Greater St. Lucia Wetland Park. Het ligt in het Noordelijk kustgebied vanaf Kwazulu-Natal en ten Noorden van Durban. We zijn overigens niet van plan om naar Durban te gaan.

Voor de liefhebbers alvast een link naar de site van dit park: http://www.stlucia.org.za/index.html

Theo

Wij stellen jullie graag meer bagageruimte in plaats van extra fotoruimte beschikbaar. Die heb je tenslotte wel nodig als je tot september 2010 ik Afrika verblijft.